נמלי התעופה הגדולים ביותר בעולם

אומנם נתב"ג שלנו לא נמצא ברשימת 20 שדות התעופה העסוקים ביותר בכדור הארץ כיום אבל אולי כבר ביקרתם באחד מהם בטיסה ישירה או במסגרת טיסת קונקשן. המספרים די מדהימים, למען האמת.

 

הרטספילד-ג'קסון אטלנטה (ATL)

נמל התעופה הגדול ביותר בעולם נמצא בארה"ב. הוא מחזיק בתואר המוביל העולמי מאז 1997 ברציפות, למרות תחרות גוברת מצד נמלי תעופה בערים בייג'ינג ושיקגו. הרטספילד-ג'קסון אפילו עלה קצת מ-2017 ל-2018, ב-3% בערך. אתם שואלים מה מספר הנוסעים הבינלאומי שעובר בו כל שנה? תחזיקו חזק: 107,394,029 נוסעים. בערך כמו שליש מאוכלוסיית ארה"ב.

 

בייג'ינג קפיטל (PEK)

הסינים לא מראים שום סימנים של עצירה בשנים האחרונות, ונמל התעופה הבינלאומי הענק לא יישאר בהכרח במקום השני בשנים הקרובות. הנמל הראה גידול של 5% מ-2017 ל-2018. בקרוב ייפתח נמל התעופה בייג'ינג דקסינג, והתחרות רק תתגבר. כמות נוסעים שנתית: 100,983,290. מרחק של פחות מ-7 מליון נוסעים מהמקום הראשון בעולם.

 

דובאי (DXB)

במקום השלישי, "דובאי אינטרנשיונל איירפורט" רשם גידול צנוע של 1% בלבד בין 2017 ל-2018. כל הנתונים מצביעים על המשך שהייה בצמרת העולמית, בהיות דובאי יעד פופולרי וחשוב במזרח התיכון. כמות נוסעים שנתית: 89,189,387.

 

לוס אנג'לס (LAX)

נמל תעופה בינלאומי פופולרי גם בקרב ישראלים המגיעים לבקר בחוף המערבי של ארה"ב. כל מי שביקר ב-LA וקפץ גם לערים כמו סן-פרנסיסקו או סן-דייגו, מכיר היטב את אל-איי-אקס. לאחרונה ניצח את טוקיו ועלה מקום אחד ברשימה. לאחרונה דיווח על גידול של 3.5% מ-2017 ל-2018. כמות נוסעים שנתית: 87,534,384.

 

טוקיו האנדה (HND)

ליפנים אין מה להתבייש. למרות שאיזור טוקיו נחשב למטרופולין המאוכלס בעולם, הנמל היפני צנח מקום אחד בדירוג עקב צמיחה של 2% בלבד לעומת מתחריו שהראו מספרים מרשימים קצת יותר. ועדיין, עם כמות נוסעים שנתית של 87,131,973, הוא צפוי לשמור על מעמדו בתקופה הקרובה.

 

או'האר שיקגו (ORD)

נמל אמריקאי עמוס וגדוש, שדיווח על גידול של 4.4% משנת 2017 ל-2018. הנהלת נמל התעופה הבינלאומי של איזור שיקגו השקיעה הון עתק בהרחבת השדה ובתוכנית מודרניזציה, שצפויה לתרום לגידול נוסף בקרוב. כמות נוסעים שנתית: 83,339,186.

 

לונדון הית'רו (LHR)

עוד שדה תעופה בינלאומי שהישראלים אוהבים ומכירים היטב. גאוותה של בריטניה עם גידול של 2.7% משנה לשנה (2018 לעומת 2017). הנמל נמצא בתהליך התרחבות מתמיד, אך השפעת אירועי ה"ברקזיט" עלולים להשפיע לרעה על השורה התחתונה שלו ב-2020 והלאה. כמות נוסעים שנתית: 80,126,320.

 

  • הונג קונג (HKA)

גידול שנתי של 2.6% מ-2017 ל-2018, בשילוב עם תוכנית התרחבות שאפתנית תחת הכותרת "2030 מאסטר פלאן" מבטיחה המשך צמיחה. נמל התעופה הבינלאומי של הונג-קונג כולל בתוכו את הטרמינל הגדול ביותר בעולם. כמות נוסעים שנתית: 74,517,402.

 

שנגחאי פודונג (PVG)

רק בסין אפשר לשמוע על נתוני צמיחה של 5.7% בשנה. ואכן, נמל התעופה הבינ"ל של העיר הסינית הגדולה שנגחאי עשוי להתרומם בדירוג בשנים הקרובות. תוכנית הפיתוח שהציגה הנהלת הנמל לפני שנים ספורות אמורה לתמוך בגידול של 10% בכמות הנוסעים השנתית, שכרגע עומדת על 74,006,331.

 

פריז שארל דה-גול (CDG)

עוד שדה תעופה אירופאי ובינלאומי שהישראלים מכירים ואוהבים. הנהלת הנמל גאה לדווח על גידול של 4% משנת 2017 ל-2018. אחד מן המרכזים התעופתיים החשובים באירופה מדווח על כמות נוסעים שנתית של 72,229,723.

 

 

אמסטרדם סכיפהול (AMS)

לא רחוק ממקבילו הפריזאי, נמל התעופה הבינלאומי הגדול ביותר במדינת הולנד בנה לעצמו רציף חדש וגם מדווח על גידול של 3.7% מ-2017 ל-2018. הנמל ההולנדי צפוי להמשיך ולהתרחב ולבנות אולם המראות רביעי. כמות נוסעים שנתית: 71,053,147.

 

אינדירה גנדי (DEL)

גאוותה של העיר ההודית ניו-דלהי מספרת על גידול מדהים של 10.2% בשנה אחת (מ-2017 ל-2018). נמל התעופה הבינלאומי ההודי הזה קפץ גבוה ברשימה, ממקום 22 למקום ה-12 המכובד, ועוד היד נטויה. כמות נוסעים שנתית: 69,900,983.

 

גואנגזו באיון (CAN)

גידול שנתי מרשים של 6% משנת 2017 ל-2018 מלמד על כך שנמל התעופה הבינלאומי הסיני הזה צפוי עוד להתקדם ברשימה. עד שנת 2022 צפוי להיפתח שם טרמינל שלישי, והתוכנית מדברת על חמישה מסלולים. בינתיים, כמות הנוסעים השנתית: 69,769,497.

 

 פרנקפורט (FRA)

גם נמל התעופה הגרמני, שהיה פעם בין המובילים בעולם, ממשיך להתרחב בעזרת טרמינל שלישי התומך ב-25 מיליון נוסעים בשנה, שצפוי להיפתח במהלך שנת 2023. בינתיים מדווח השדה הגרמני על גידול יפה של 7.8% משנה לשנה (2017 ל-2018), וכמות הנוסעים השנתית: 69,510,269.

 

 דאלאס פורת-וורת' (DFW)

הנמל הטקסני בארה"ב אמנם לא גבוה ברשימה כמו פעם (צנח 3 מקומות ב-2017), אך עדיין גדל בקצב של 3% בשנה, לפי נתוני 2017. כמות נוסעים שנתית: 69,112,607.

 

 סיאול אינצ'און (ICN)

דרום-קוריאה היא עדיין מדינה בצמיחה גדולה, והנתונים של נמל התעופה הגדול שלה מלמדים על כך: גידול יוצא-דופן של 10% משנה לשנה (2018 לעומת 2017) מלמד על הפוטנציאל הגדול של השווקים האסייתים המובילים. אינצ'און עלה ממקום 19, בו שהה ב-2017, למקום 16 בסוף 2018. כמות נוסעים שנתית: 68,350,784.

 

 איסטנבול אטאטורק (IST)

עוד נקודה שאנחנו הישראלים מכירים היטב, מן החופשות הרבות במדינה הקרובה לנו. למרות התחרות הפנימית הקרובה בין שני נמלי התעופה בעיר הטורקית, על הנייר הצליח נמל התעופה הגדול בטורקיה לדווח על גידול יפה של 6.4% בשנה (2018 לעומת 2017). בינתיים, כמות הנוסעים השנתית עומדת על 68,192,683.

 

 סואקארנו-האטה (CGK)

אינדונזיה היא יעד תיירותי עולה בעולם. נמל התעופה הבינלאומי הגדול ביותר שלה מצביע על כך: גידול שנתי נאה של 6.2% משנת 2017 ל-2018 מלמד על עתיד ורוד. המדינה עצמה נמצאת במקום ה-7 ברשימת השווקים המתעוררים. לא ידוע לנו על תוכנית התרחבות בנמל האינדונזי הזה, ועדיין כמות הנוסעים השנתית היא 66,908,159.

 

 סינגפור צ'אנגי (SIN)

נמל התעופה הסינגפורי דווקא נמצא בירידה מסוימת בתקופה האחרונה, בהשוואה למתחריו ברחבי העולם. ועדיין, נתון צמיחה שנתי של 5.5% מלמד על בסיס לקוחות נאמן. פתיחתו של ג'ול צאנג'י (Jewel Changi) באפריל צפויה להגדיל עוד יותר את כמות הנוסעים השנתית, העומדת על 65,628,000.

 

 דנוור (DEN)

נמל התעופה האמריקאי הגדול ביותר במדינת קולורדו מתגאה בלמעלה מ-200 יעדים, והוא סוגר את הרשימה שלנו עם כמות נוסעים שנתית של 64,494,613, וגידול שנתי של 5.1%.

 

ומה לגבי נתב"ג שלנו? הוא מקווה להעביר כ-30 מיליון נוסעים בשנה בשנת 2024. עם מספרים כאלו, בן-גוריון לא צפוי להיכנס לרשימת 20 נמלי התעופה הגדולים ביותר בעולם.